אמנות ההקשבה לפעימות הלב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמנות ההקשבה לפעימות הלב
Das Herzenhören
מידע כללי
מאת יאן-פיליפ סנדקר
שפת המקור גרמנית
סוגה רומן
הוצאה
תאריך הוצאה 2002
מספר עמודים 276
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת הכורסא וידיעות ספרים
תאריך 2011
תרגום יוסיפיה סימון
סדרה
הספר הבא מיתרי הלב
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003158855

אמנות ההקשבה לפעימות הלבגרמנית: Das Herzenhören) הוא רומן מאת הסופר הגרמני יאן-פיליפ סנדקר (Sendker). הספר פורסם ב-2002. הוא ראה אור בתרגום לעברית ב-2011 בהוצאת הכורסא וידיעות ספרים, תרגמה מגרמנית: יוסיפיה סימון. לספר יצאו שני ספרי המשך: "מיתרי הלב" ו-"הלב תמיד זוכר".

הספר עוסק בקורות חייו של טין וין אביה של הגיבורה יוליה, שעזב את בורמה, מולדתו, עשה חיל בארצות הברית ונעלם יום אחד מבלי להשאיר עקבות. תוך חיפוש אחרי אביה, מגלה הגיבורה שבילדותו הוא ננטש על ידי הוריו, אומץ על ידי שכנה, התעוור ופיתח יכולת להקשיב להלמות לבם של אנשים. טין וין התאהב במי מי נערה מיוחדת שהכיר, שסבלה מנכות. השניים בילו ארבע שנים יחדיו מבלי להפרד. מי מי לימדה את טין וין מה פשר הקולות שהוא שמע, ובכך הכיר את העולם הסובב אותו. כאשר קרוב משפחה מחליט להתערב בענייניו של טין וין, הוא נרפא מעיוורונו באמצעות ניתוח קטרקט ונשלח לאמריקה. למרות שהקשר בינו לבין מי מי נותק, השניים נשארו מחויבים ומאוהבים כל חייהם.

ציטוטים בולטים מהספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "....האהבה מכירה מגוון רב כל כך של צורות. יש לה הרבה פרצופים מיוחדים במינם, שהדמיון שלנו אינו מסוגל לדמות את כולם. החוכמה היא היכולת לזהות אותה כאשר היא ניצבת מולנו".
  • "על הוריי לא הייתי צריך להתאבל. הם היו זקנים ועייפים ולא רצו להמשיך. הם הספיקו לחיות את חייהם. המוות לא היה עינוי בשבילם. הם לא סבלו כאבים. אני משוכנע שהיו מאושרים ברגע שלבם פסק מלפעום. האם קיים מוות יפה מזה? (עמ' 267/8)".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]